In modo Polonico to wydawnictwo w ramach którego pod znakiem harfy splatają się zarówno muzyczne echa wieków minionych, jak i pieśni przyszłości – utwory napisane specjalnie z myślą o artystce, która je zarejestrowała.
Muzyczna wędrówka śladami harfy w muzyce polskiej rozpoczyna się w roku 1592, kiedy to powstają anonimowe „Dwa tańce polskie” pochodzące z tabulatury Mateusza Weisseliusa w opr. Urszuli Mazurek.
Dalsze miejsce na płycie zajmują „Trois polonaises favorites” Michała Kleofasa Ogińskiego (1765-1833). Miniatury zostały przeznaczone na harfę lub fortepian, a ich wydanie miało miejsce w stolicy Francji w roku 1814. Należy podkreślić, że dzieła te nigdy jeszcze nie zostały nagrane w wersji przeznaczonej na ten właśnie instrument, a rejestracja przygotowana przez Annę Scheller stanowi tym samym ich światową premierę w przeznaczonej dlań harfowej odsłonie.
Premierę płytową stanowi również rejestracja „Suity pieśni polskich” autorstwa Przemysława Schellera (*1990), twórcy młodego pokolenia związanego z katowicką Akademią Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.
Swoistą, współczesną odpowiedź na anonimowe tańce renesansowe otwierające album, stanowią „Dwa tańce polskie” na harfę i flet (wyk. Katarzyna Pudełko-Cofałka) Przemysława Schellera.
Ukłonem w stronę tańców polskich są również miniatury Feliksa Nowowiejskiego (1877-1946) – „Mazurek i Krakowiak” ze zbioru Tańce polskie op. 1 (nr 6 i 7). Zostały one przywrócone współczesnym przez prof. Annę Sikorzak-Olek, która odnalazła zbiór w Bibliotece Raczyńskich w Poznaniu. Zgodnie z numerem opusowym to wczesne utwory kompozytora, stanowią jednak prawdziwe perełki polskiej literatury harfowej. Nagrania „Mazurka i Krakowiaka” – tak jak „Trzy ulubione polonezy” Ogińskiego – również zostały zrealizowane po raz pierwszy.
Ukoronowanie całości stanowi utwór Aleksandra Tansmana (1897-1986), od którego album zaczerpnął zresztą swój tytuł: „Suita In modo polonico” na harfę i gitarę (wyk. Jakub Moroziński).
Anonim – Dwa tańce polskie z Tabulatury Weisseliusa
1. Taniec polski C-dur
2. Taniec polski G-dur
Michał Kleofas Ogiński – Trzy ulubione polonezy
3. Polonez śmierci
4. Pożegnanie
5. Polonez C-dur
Przemysław Scheller- Suita pieśni polskich
6. Czerwone jabłuszko
7. W moim ogródeczku
8. O mój rozmarynie
Feliks Nowowiejski – Dwa tańce op. 1 nr 6 i 7
9. Mazurek
10. Krakowiak
11. Przemyslaw Scheller- Dwa tańce polskie na flet i harfę
Aleksander Tansman – Suita In Modo Polonico na gitarę i harfę
12. Introdukcja
13. Galiarda
14. Kujawiak
15. Polonez
16. Kołysanka orientalna
17. Wspomnienie
18. Alla pollaca
19. Kolysanka nr 2
20. Oberek
Katarzyna Pudełko-Cofałka – flet (11)
Jakub Moroziński – gitara (12-20)